معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:

نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش، بازوی قدرتمند علمی، پژوهشی و نظارتی شورا هستند

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یکی از ظرفیت های مفید و موثری که شورای عالی آموزش و پرورش در استانها در اختیار دارد وجود نمایندگانی با تجربه، کارآمد و اثربخش در زمینه مسائل و موضوعات آموزش و پرورش کشور است.

احمدرضا دوراندیش معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به نشست سالانه نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان ها که از 25 الی 26 تیر ماه 1402 در تبریز برگزار می شود، افزود: نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان ها، یکی از بازوان قدرتمند آموزشی، علمی، پژوهشی و نظارتی هستند که بر حسن اجرای مصوبات این شورا نظارت نموده و نقش موثری در اجرای صحیح آنها بر عهده دارند.

دوراندیش اظهار داشت: هشتمین نشست سالانه نمایندگان استانی شورای‌عالی آموزش‌ و ‌پرورش به منظور تقویت ارتباط و تــعامل بین حــوزه سیاست‌گـــذاری و اجـــرا، تبیین سیاست ها و برنامه ها، تقویت نظارت و ارزیابی، شناسایی موانع و نیازهای قانونی در مسیر اجرای بهینه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و... برگزاری می شود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: این نشست با محوریت سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، مصوبات شورای عالی و مدارس آینده برگزار می‌شود، علاوه بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی قطب‌های استانی و پنل‌های تخصصی، بستر تبادل‌نظر و تجربه با کمیسیون‌های شورای‌عالی را نیز فراهم می کند.

وی تصریح کرد: در این نشست مسائل جاری آموزش ‌و ‌پرورش، ضرورت اجرای مطلوب مصوبات شورای عالی، بررسی راهکارهای اجرایی برای ارتقای کیفیت نظارت بر مصوبات شورای‌عالی آموزش ‌و ‌پرورش، ارائه پیشنهادهای اصلاحی برای رفع مسائل و مشکلات اجرایی، بازنگری و اصلاح مصوبات، مطرح خواهد شد.

دوراندیش با اشاره به وظایف نمایندگان شورای عالی گفت: مهم ترین وظایف و مسئولیت های نمایندگان شورای عالی نقش های مشورتی، تبیینی و توجیهی، نظارتی و مدیریتی است.

 وی اظهار داشت: استفاده از توان مشورتی نمایندگان شورای عالی که در میدان عمل حضور دارند و مسائل کانون مدارس را می‌شناسند، در کیفی‌تر شدن مصوبات شورای عالی موثر است.

وی در ادامه ابراز داشت: این کار باعث می شود مصوبات شورای عالی از اتقان بیشتری برخوردار بوده و تصمیم گیری و تصمیم سازی را برای دست اندرکارن نظام تعلیم و تربیت آسان تر کند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به نقش تبیینی و توجهی نمایندگان شورای عالی در استان ها در پایان گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست تبیین مسائل و موضوعات آموزشی و تربیتی است. با مشارکت نمایندگان این شورا بهتر می تواند آسیب ها و موانع آموزش و پرورش کشور را شناسایی و برطرف کرد.